Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky kúpy a predaja cez internetový obchod
www.moger.sk, prevádzkované firmou
Obchodné meno: MOGER, s.r.o
IČO: 47 005 891
DIČ: 2023688953
IČ DPH: SK2023688953
so sídlom: Krásno 155, 958 43
Krásno pri Topoľčanoch
zapísaný na Obchodnom registri Okresného
súdu Trenčín, odd. Sro, vložka č. 27624/R
kontaktné údaje:
email: objednavky@moger.sk
telefón: +421 918 740 394
www.moger.sk
(ďalej len "Všeobecné obchodné podmienky").
ČASŤ I.
Článok I.
Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky záväzne upravujú vzťahy medzi predávajúcim a
kupujúcim pri predaji a kúpe tovaru prostredníctvom objednávky tovaru kupujúcim
u predávajúceho niektorým zo spôsobov uvedených v týchto Všeobecných obchodných
podmienkach, pri dodaní, prevzatí objednaného tovaru a platbe za objednaný
tovar. Odoslaním, resp. uskutočnením objednávky vyjadruje kupujúci súhlas s
obchodnými podmienkami, to, že sa s týmito podmienkami oboznámil a že údaje
uvedené v objednávke sú pravdivé a úplné.
Predávajúcim sa rozumie MOGER s.r.o, so sídlom Krásno 155, 958 43 Krásno pri
Topoľčanoch, IČO: 470035891, IČ DPH: SK2023688953, zapísaný
v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd. Sro, vložka č. 27624/R
(ďalej len "predávajúci").
Kupujúcim (objednávateľom) sa rozumie fyzická osoba, ktorá je plne spôsobilá na
právne úkony a ktorá si objednala tovar u predávajúceho. Kupujúci je
navrhovateľom na uzatvorenie zmluvy s predávajúcim.
Objednávkou sa rozumie objednanie si tovaru kupujúcim u predávajúceho prostredníctvom
internetového obchodu www.moger.sk, elektronickej pošty, telefonicky, faxom.
Objednávka je návrhom na uzatvorenie zmluvy predloženým objednávateľom
(kupujúcim), ktorý sa potvrdením zo strany predávajúceho stáva zmluvou.
Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v ponuke internetového obchodu
www.moger.sk
Článok II.
Objednávanie tovaru
Objednávku môže kupujúci uskutočniť u predávajúceho prostredníctvom
internetového obchodu www.moger.sk, elektronickej pošty, telefonicky alebo
faxom.
Každá objednávka musí obsahovať:
Fyzická osoba: meno a priezvisko objednávateľa, adresu trvalého bydliska,
prípadne adresu doručenia ak je sa nezhoduje s adresou trvalého bydliska,
telefónne číslo, názov tovaru, počet kusov, cenu, spôsob jej úhrady, požadovaný
spôsob dodania tovaru.
Objednávka, ktorá nebude obsahovať všetky údaje uvedené v čl. II nemusí byť
predávajúcim akceptovaná.
Predávajúci zaraďuje do systému a teda aj vybavuje objednávky v poradí, v akom
prichádzajú.
Predávajúci potvrdí objednávku elektronickou poštou, alebo telefonicky a oznámi
odberateľovi v akej lehote bude možné tovar dodať. Ak sa tovar objednaný
kupujúcim práve na sklade nenachádza, kupujúci bude o tomto informovaný
prostredníctvom SMS správy, telefónu alebo e-mailu s tým, že predávajúci
je oprávnený navrhnúť kupujúcemu dohodu o zmene kúpnej zmluvy. Okamih
splnenia povinnosti predávajúceho na dodanie tovaru podľa kúpnej zmluvy sa v
takom prípade odkladá až do uzatvorenia dohody o zmene kúpnej zmluvy. Ak k
uzatvoreniu dohody o zmene kúpnej zmluvy nedôjde najneskôr do 7 dní od
odoslania návrhu predávajúceho na uzavretie dohody o zmene kúpnej zmluvy, alebo
ak kupujúci odmietne návrh predávajúceho na uzatvorenie dohody o zmene kúpnej
zmluvy, môžu predávajúci a/alebo kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť. Na
uzatvorenie dohody o zmene kúpnej zmluvy sa primerane vzťahujú ostatné
ustanovenia týchto obchodných podmienok.
Článok III.
Dodanie a prevzatie tovaru
1. Predávajúci je povinný dodať tovar v lehote a na miesto dohodnuté s
kupujúcim pri potvrdení objednávky podľa čl. II týchto Všeobecných obchodných
podmienok.
2. Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru prostredníctvom:
- prepravnej služby (kuriérom), na dobierku; orientačná doba dodania do 48
hodín v prípade, keď tovar je na sklade predávajúceho.
- osobné prevzatie na adrese predajne predávajúceho.
3. Doby dodania uvedené v čl. III týchto Všeobecných obchodných podmienok sú
len orientačné (nezáväzné). Záväznou dobou na dodanie tovaru je doba uvedená v
čl. III bod 1, t.j. doba dohodnutá medzi predávajúcim a kupujúcim pri potvrdení
objednávky predávajúcim.
4. Poštovné a dopravné náklady pri dodaní tovaru spôsobom uvedeným v čl. III
bod 2 pri dodaní tovaru prepravnou službou (kuriérom) sa účtuje v súlade
s platným cenníkom dopravy prepravnej služby ku dňu realizácie dodania
tovaru, bližšie špecifikované na webovom sídle: [•][RN1]
5. Pri objednávke, ktorej celková cena prevyšuje hodnotu 200 EUR je doprava
zdarma.
6. Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať na dohodnutom mieste a v
dohodnutom čase.
7. Pri prevzatí tovaru, ktorý bol odoslaný predávajúcim je kupujúci povinný pri
preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky a túto
potvrdiť na prepravnom liste. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a
fyzické porušenie tovaru nebudú predávajúcim akceptované.
Článok IV.
Cena, spôsob platby a nadobudnutie vlastníctva
Cena za objednaný tovar uvedená v internetovom obchode www.moger.sk je konečná
a záväzná pre predávajúceho a kupujúceho.
Objednávateľ môže uskutočniť platbu za objednaný tovar nasledovnými spôsobmi:
zaplatením dobierky pri jej prevzatí, prevodom na účet predávajúceho alebo iným spôsobom dohodnutým zmluvnými stranami.
Až do úplného zaplatenia ceny objednaného tovaru objednávateľom zostáva
objednaný tovar vo vlastníctve predávajúceho.
Článok V.
Ochrana osobných údajov
Údaje zadávané kupujúcim pri objednávke tovaru považuje predávajúci za dôverné
a nebudú poskytnuté tretím subjektom s výnimkou partnerov zabezpečujúcich
platobný styk, resp. dodanie tovaru.
Objednávateľ dáva odoslaním objednávky súhlas, že údaje o objednávateľovi a
jeho nákupoch budú predávajúcim zhromažďované a používané.
Internetový obchod www.moger.sk si vyhradzuje právo ustúpiť od záruky
bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). Iba v
takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.
ČASŤ II.
Reklamačný poriadok
Článok VI.
Predmet reklamácie
Predmetom reklamácie môže byť:
tovar zakúpený u predávajúceho
servisné práce vykonané v autorizovanom stredisku.
Predávajúci nepreberá zodpovednosť za vady spôsobené neodborným používaním
produktu, alebo v rozpore s návodom na použitie vrátane neodborného zásahu do
produktu, spôsobené použitím neoriginálneho príslušenstva a ostatnými príčinami
uvedenými na záručnom liste/návode. Na takto vzniknuté poruchy sa poskytnutá
záruka nevzťahuje.
Článok VII.
Podmienky reklamácie
V prípade výskytu vady alebo podozrenia na vadu môže kupujúci uplatniť v
záručnej dobe svoje nároky zo zodpovednosti za vady na tovare zakúpenom u
predávajúceho.
Predávajúci poskytuje záruku na tovar. Záručná doba je 24 mesiacov a začína
plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o čas,
počas ktorého bol tovar v záručnej oprave.
Záruka sa vzťahuje na výrobné vady, ktoré sa prejavia v záručnej dobe,
spôsobené závadou materiálu či funkčnou chybou.
Kupujúci je povinný skontrolovať tovar, ako aj jeho obal hneď po doručení.
V prípade, že kupujúci zistí, že tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto
skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V
prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam o
rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na
základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne
predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade
neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru alebo jeho častí
spôsobené používaním. Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a
nedá sa ani reklamovať. Záruka sa nevzťahuje ani na vady spôsobené mechanickým
poškodením, neodborným používaním, neprimeraným zaobchádzaním, nesprávnou
údržbou tovaru, zaťažovanie tovaru nadmernou silou/váhou.Pri reklamácii je
nutné predložiť záručný list (k tovaru ku ktorému bol vystavený) a doklad o
kúpe s uvedeným výrobným číslom a doklad o zaplatení.
Pri odovzdaní tovaru za účelom reklamácie sa vyplní reklamačný protokol.
Kupujúci obdrží od predajcu 1 exemplár reklamačného protokolu, ktorý potvrdzuje
prevzatie tovaru na reklamáciu.
Ak sa na zistenú vadu vzťahuje záruka, odstránenie vady je bezplatné.
Záručnú opravu je predávajúci povinný vykonať v primeranom čase, najneskôr do
30 dní od prevzatia tovaru na opravu.
V prípade, že sa na zistenú vadu záruka nevzťahuje, môže si kupujúci dohodnúť s
predávajúcim podmienky (cenu a termín) nezáručnej opravy.
Kupujúci má právo na vybavenie reklamácie v súlade so všeobecne
záväznými právnymi predpismi a týmito obchodnými podmienkami, najmä
kupujúci má právo rozhodnúť, ktoré z nasledovných práv si uplatňuje:
a)
Ak ide o odstrániteľnú vadu tovaru, má kupujúci
právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená.
b)
Ak ide o neodstrániteľnú vadu tovaru, ktorá
bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť; ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
c)
Ak síce ide o odstrániteľné vady tovaru, avšak
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád tovar riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Na základe rozhodnutia kupujúceho,
ktoré z práv pri vybavovaní reklamácie uvedených v tomto článku uplatňuje, je
predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a to ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu tovaru,
najneskôr do 30 kalendárnych dní od uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru
uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím
len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné
náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť
kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie
najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru
uplatnil po 12 kalendárnych mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba,
ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný
na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 kalendárnych dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci oznámi kupujúcemu
výsledok vybavenia reklamácie písomne. Písomná forma je zachovaná aj
v prípade, ak je výsledok vybavenia oznámený elektronicky.
Náklady spojené s reklamáciou
znáša kupujúci, ak tento reklamačný poriadok alebo všeobecne záväzné právne
predpisy neustanovujú inak.
Ak kupujúci nesúhlasí s výsledkom
vybavenia reklamácie, je oprávnený uplatniť voči predávajúcemu ďalšiu
reklamáciu, a to najneskôr do 30 kalendárnych dní od oznámenia výsledku
reklamácie. Pre ďalšiu reklamáciu podľa predchádzajúcej vety platia ustanovenia
tohto reklamačného poriadku, s výnimkou možnosti jej preskúmania ďalšou
reklamáciou voči predávajúcemu.
Ak kupujúci nesúhlasí s vybavením reklamácie, je oprávnený uplatniť svoje
nároky súdnou cestou. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na
náhradu škody podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.
Článok VIII.
Odstúpenie od zmluvy, výmena výrobku (zásielkový obchod)
Kupujúci, ktorý nekupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti má v
súlade s platnými právnymi predpismi právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od
prevzatia tovaru.
Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vráti
alebo nahradí predávajúci kupujúcemu a kupujúci predávajúcemu všetky vzájomne
prijaté plnenia.
Odstúpiť môže kupujúci tak, že túto skutočnosť oznámi predávajúcemu, a to
elektronicky na emailovú adresu info@moger.sk. Pri odstúpení je nutné uviesť
číslo objednávky, variabilný symbol a dátum nákupu a predložiť originál dokladu
o kúpe tovaru.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu. Tovar nesmie byť vracaný ako
zásielka na dobierku; v takom prípade nebude prevzatý. Adresa prevádzky pre
vrátenie tovaru je: Krásno 155, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch,
Slovensko. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci, a ak
odstúpi kupujúci od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru,
ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Tovar
nesmie byť použitý alebo poškodený. Vrátený tovar musí byť kompletný, vrátane
príslušenstva a pod., a musí byť opatrený originálnym štítkom a všetkými
ochrannými prvkami nového tovaru. Pri vracaní tovaru je potrebné ho zabaliť
tak, aby bol doručený predávajúcemu nepoškodený, schopný ďalšieho predaja.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Predávajúci je v prípade odstúpenia povinný
kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť.
Kupujúci má právo na bezplatnú výmenu tovaru za ten istý typ tovaru alebo na
odstúpenie od zmluvy aj:
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohol
tovar riadne užívať ako tovar bez vád
- ak kupujúci pre opätovné sa vyskytnutie vady po oprave alebo väčší počet vád
nemôže tovar riadne užívať
- ak nebol dodržaný termín záručnej opravy (do 30 dní od prevzatia tovaru na
opravu).
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch, stanovených
zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho, najmä v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa
osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru
určeného osobitne pre jedného kupujúceho.
Článok IX.
Orgán dozoru. Alternatívne riešenie sporov
Ak
sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil pri predaji cez internetový obchod
www.moger.sk všeobecne záväzné právne predpisy, je oprávnený obrátiť sa na
nasledovné orgány dozoru:
a.
Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99
Bratislava,
b. Inšpektorát
SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01
Trenčín, Odbor výkonu dozoru a Právny odbor,
c.
iné orgány dozoru.
Kupujúci – spotrebiteľ má právo
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: objednavky@moger.sk),
ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie
na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ
má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov. Kupujúci – spotrebiteľ môže podať
sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá
je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len
kupujúci – spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní
a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len
sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom ap, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej
zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie
sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Podrobnejšie informácie o
celej problematike sú upravené v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a
v Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho
ČASŤ III.
Záverečné ustanovenia
Článok X.
Vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú
ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä Občianskeho zákonníka.
Ak sa niektoré ustanovenie týchto Všeobecných obchodný podmienok stane alebo
bude prehlásené za neplatné alebo neúčinné, nebude mať táto skutočnosť vplyv na
platnosť alebo účinnosť ostatných ustanovení všeobecných obchodných podmienok.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných
podmienok.
Pre vylúčenie pochybností platí, že zodpovednosť
Predávajúceho za vady tovaru podľa týchto podmienok sa nevzťahuje na kupujúcich
v postavení fyzickej osoby – podnikateľa a právnickej osoby